Digitale frokostmøter, webinarer og onlinekurs har blitt den nye normalen. Og de aller fleste markedsfører sine digitale arrangement via Facebook. Men enn så lenge har det vært småklønete å ta seg betalt: Du må nemlig sende brukeren videre til en ekstern nettside for å gjennomføre selve transaksjonen.
Vår hypotese er at mange konverteringer har uteblitt, nettopp fordi prosessen ikke har vært sømløs.
Rett før helgen lanserte Facebook muligheten til å ta seg betalt direkte via plattformen. Du kan altså opprette et Facebook-event, slik du alltid har gjort, og samtidig la brukeren betale direkte i arrangementet.
Alle Facebook-sider som oppfyller retningslinjene for inntektsgenerering kan ta dette i bruk allerede nå. For å sjekke om Facebook-siden din kvalifiserer, kan du gå til Creator Studio og trykke på inntektsgenerering. Den laveste prisen du kan ta er 0,99 dollar og det høyeste er 99,99 dollar.
Vi i Pressure har god erfaring med utvikling av mindre webinarer og større konferanser digitalt. I mars arrangerte vi Karantenekonferansen, en konferanse med flere hundre deltagere digitalt og vi har både arrangert og deltatt i mindre, lukkede webinarer.
Trenger du hjelp, råd eller en sparringspartner til planlegging og gjennomføring av ditt digitale arrangement?
Ta gjerne kontakt med oss!