18/12/2020
Av Pressure

Året vi snart legger bak oss har for alvor satt fart på digitalisering i Norge. Mange var digitale før korona, vesentlig flere er det nå. Er du og din organisasjon klare for å ta fatt på 2021? Er dere godt nok rigget for å drive strategisk kommunikasjon i digitale kanaler?

For en ting er sikkert: Publikummet dere forsøker å nå er mer digitale enn noen gang.

– De fleste av oss var rimelig digitale før korona også, men det vi har sett er at enda flere har hatt behov for å jobbe strategisk med politisk påvirkning og det å skape engasjement for sine saker – også i digitale kanaler og sosiale medier, sier Celine Gran, som er daglig leder i Pressure.

Pressure er Norges eneste byrå spesialisert på digital politisk påvirkning, og vi har i 2020 bistått flere bedrifter, organisasjoner og kommuner med å sette et ekstra trykk på politiske beslutningsprosesser.  

– I 2021 vil enda flere jobbe digitalt med politikk og strategisk kommunikasjon. Norge skal gjennom et stortingsvalg – og selv om mange har sagt det ved tidligere år, er dette kanskje det aller første ordentlige digitale valget i Norge, sier Celine.

Neste år blir et spennende politisk år og et spennende digitalt år. Vi vil se nye trender og debatter som vil forme hverdagen vår og kanskje snu opp ned på rammevilkårene. Kanskje vil vi til og med se en statsminister fra Senterpartiet holde neste års nyttårstale?

Men før vi kommer så langt skal stortingsvalget gjennomføres.

– Da gjelder det å være klar og skape det riktige engasjementet mot de riktige beslutningstakerne. Første stopp på veien mot valget er partienes landsmøter våren 2021, sier Celine.

Er din virksomhet, forening eller organisasjon klar for 2021? Om dere trenger bistand til å engasjere medlemmer, lokalbefolkning, pasientgrupper eller andre viktige interessenter – så husk at vi i Pressure står klare for å hjelpe. Ta kontakt med oss, da vel, så tar vi en prat på nyåret.