Performance-talent går til Pressure
I april stakk Pressures ferske rådgiver Hanna Oftedal Negård av med tittelen “Årets performance talent”. Nå skal hun bruke kompetansen til å jobbe med strategisk posisjonering og politisk påvirkning i et stadig mer komplisert medielandskap.
Foto:
Pressure
3/11/25
No items found.

EU strammer inn for politisk reklame i sosiale medier gjennom Transparency and Targeting of Political Advertising (TTPA), og tech-gigantene som Meta og Google reagerer med å fjerne politiske annonser i EU-land. Det er bare et spørsmål om tid før forbudet kommer til Norge, noe som kan få enorme konsekvenser for store og små annonsører.  

– Når det skjer store endringer på hvordan virksomheter kan bruke digitale kanaler til å spre politisk innhold, trenger vi den beste kompetansen. Derfor er vi så glade for å ha funnet Hanna. Hun tar med seg solid erfaring fra mediebyrå, og ikke minst politisk interesse og erfaring som frivillig i Oslo Pride og Redd Barna. Hun er en perfekt match med laget vårt, sier Celine Gran, daglig leder i Pressure.  

Hanna er opprinnelig utdannet lektor, men har tatt et uvanlig og gledelig hopp til kommunikasjonsbransjen. Det gir henne en stor fordel, tror Gran:  

– Vi har hatt gleden av å jobbe med Hanna en stund allerede. Hun er sylskarp på tall og analyse, og debuterte faktisk i kommunikasjonshuset vårt sin egen podkast – Podkast uten portefølje - bare én uke inn i arbeidsforholdet, hvor hun redegjorde for Meta-forbud og TTPA-forordningen i EU. Hun har en pedagogisk tilnærming til å forklare kompliserte emner. Det er noe som kommer kundene våre til gode, og som jeg gleder meg til at flere får oppleve, sier Gran.  

Selv sier Negård at hun har landet på rett plass:

– Hos Pressure får jeg jobbe med digital strategi, teknologi og samfunn. Det synes jeg er utrolig spennende, og jeg gleder meg til alt vi skal få til på vegne av kundene våre sammen.

Det kompliserte medielandskapet vi er vant til blir ytterligere komplisert med nye regelverk som kommer fra EU. Fagansvarlig for annonsering i Pressure, Christian A. Schjelderup, har lenge jobbet med å angripe hvordan dette vil spille inn på det norske markedet, og hvordan det vil påvirke norske annonsører.  

– Vi følger utviklingen i EU-land og hos Meta og Google tett. Det er fremdeles mange ubesvarte spørsmål, men mye tyder på at innføringen av TTPA kan få store konsekvenser. Jeg er glad for at vi har styrket teamet med sterk ekspertise på digital annonsering, sier Schjelderup.  

Har du spørsmål?
Ta kontakt med
Hanna Oftedal Negård
960 18 996
hanna.oftedal@pressure.no
Del
Flere saker
Rage, klikk og politikk
Metas forbud mot politisk reklame kan skape økt polarisering
Møt Pressure på Arendalsuka
Putins digitale fotsoldater er allerede i feeden din